Potrzebujesz stronę internetową, ale nie wiesz jaki rodzaj strony będzie dla Ciebie odpowiedni? Nieodpowiednio dobrany rodzaj strony internetowej dla Twojego biznesu może być czymś co w ogóle nie zadziała. Ty wydasz sporo kasy na jej stworzenie, strona nie będzie działać tak jak się od niej oczekuje, klienci nie będą na nią zaglądać i właściwie wszystko będzie pozbawione większego sensu. Jeżeli nie wiesz jakiej strony potrzebujesz, to ten poradnik jest dla Ciebie, po przeczytaniu nie będziesz mieć już wątpliwości.
Strona dla Twojej firmy.
I już niby wszystko jasne, ale ile firm, tyle różnych możliwości. Jedna firma może sprzedawać swój jeden genialny produkt. Inna zaś może świadczyć usługi i chciałaby to w internecie pokazać. Spróbujmy strony firmowe podzielić na bardziej precyzyjne kategorie.
Strona informacyjna – wizytówka.
Najpopularniejszy rodzaj stron firmowych w internecie. Znajdziemy na jej froncie ładny opis, czym zajmuje się dana firma, bardzo często szereg zdjęć pokazujących usługi lub produkty. Zakładkę z kontaktem i danymi firmowymi. I to jest taki standard. O ile usług lub produktów jest dużo i należą do różnych kategorii jest sens robienia osobnych podstron dla każdej z nich z dokładnym opisem. Jeżeli mamy jeden rodzaj usługi, np. wyplatamy koszyki z wikliny, spokojnie wystarczy jedna strona z zakładką na galerię naszych prac.
One Page / Single Page.
Minimalistyczna, niezbyt długa strona, bez dodatkowych zakładek. Zawiera tylko krótkie zwięzłe informacje na temat funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa, oraz najczęściej w dolnej części formularz i dane kontaktowe. Zazwyczaj stosowane jest w branżach, których klienci nie mają czasu siedzieć przed ekranem i czytać długich opisów. Tutaj raczej szuka się szybko usługi lub produktu i szybko kontaktuje z właścicielem strony w celu finalizacji jakieś transakcji, lub umówienia usługi. Przykładowo jeśli świadczysz usługi sprzątania biur, mieszkań, domów, to tego typu strona będzie bardzo dobrym rozwiązaniem dla Ciebie. Krótki, ale treściwy opis usługi, kilka zdjęć przed/po i kontakt.
Strona lądowania – landingpage.
Ta polska nazwa z tym lądowaniem, to tragedia 🙂 ale nic z tym nie zrobimy, tak się przyjęło. W każdym razie chodzi o stronę typu onepage, pojedynczą stronę, która ma za zadanie sprzedać jakiś produkt, lub np. pozyskać dane potencjalnych klientów. Bardzo często tego typu strony to istne majstersztyki lejków sprzedażowych. Treści od góry do dołu są w ten sposób dawkowane, że osoba przeglądająca daną stronę jeśli „dojedzie” do samego dołu, gdzie znajduje się formularz zapisu na newsletter, lub link do zakupu jakiegoś produktu na 99% sfinalizuje transakcje. Więc jeśli masz jakąś mega nowatorską usługę, czy sprzedajesz jakiś świetny swój ebook, lub książkę, tego typu strona jest dla Ciebie.
Portfolio.
Poniekąd bardzo podobna strona do zwykłej firmowej wizytówki, jednak pierwsze skrzypce będzie tu grała jakaś galeria. Liczne odnośniki do zdjęć wykonanych prac, komentarze osób zamawiających nasze prace, bądź usługi. No i oczywiście dużo, na prawdę masa tekstu o danej firmie, bądź osobie, która powyższe rzeczy wykonuje. Bardzo pożądana strona przez wszelakich designerów, architektów, malarzy obrazów. Więc jeśli jesteś twórcą treści, bądź fizycznych rzeczy, to tego typu strona będzie dla Ciebie dobrym wyborem.
Sklep www.
Tu chyba nie ma się co rozpisywać w 2022r chyba każdy wie co to jest sklep internetowy. Jednakże bardzo często spotyka się w internecie takie „gołe” sklepy bez treści. Właściciele chcą sprzedawać za ich pomocą jakieś towary, ale bardzo często brakuje jakiś lepszych opisów, poradników. Przykładowo w takim sklepie z kurtkami przeciwdeszczowymi, są same kurtki, każda ładnie opisana, każda ma piękne zdjęcia, ale brakuje tam np. poradnika, że w zimę to lepiej tego typu kurtki, a latem inne. Tak, wiem, jest to bardzo uproszczony przykład, który można załatwić kategoriami, kurtki letnie i kurtki zimowe. Ale taki poradnik, to coś więcej niż taka rozszerzona kategoria. Pokazuje on bowiem klientom, że firma, która sprzedaje te kurtki na pewno się na tym zna i jest ekspertem w tej dziedzinie. Popatrz, że nawet Allegro zaczęło wprowadzać takie poradniki od jakiegoś czasu. Więc jeśli tylko chcesz sprzedawać w internecie, zrób porządny sklep, z dobrymi opisami, z poradnikami, ta cała praca bardzo szybko się zwróci.
Strona osobista.
Teoretycznie wszystkie powyższe kategorie stron firmowych można zastosować z powodzeniem w przypadku osoby prywatnej. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby promować w internecie nie swoją markę, ale siebie, podpisując się swoim imieniem i nazwiskiem.
Dla niezdecydowanych.
Dla kogoś, kto dopiero zaczyna i tak na prawdę jeszcze nie wie, w którą stronę się biznes rozrośnie, też nic nie stoi na przeszkodzie by zacząć od czegoś małego, np strony typu singlepage. Każdą stronę zawsze można dowolnie rozbudować i jest to obojętne w jakiej technologii została zbudowana. Najpopularniejszy WordPress, który wręcz rządzi w internecie to jest istny kombajn. Dla osoby wprawnie posługującej się zapleczem tego CMS’a nie będzie problemem w krótkim czasie rozbudowy singlepage do średniego sklepu z tysiącem produktów.